Chaotische communicatie tijden

Lees meer

Column

Hier vind je prikkelende blogs, scherpe columns en verleidende social posts van INA! Deze pagina bied je een sprankelende kijk op zaken of een scherpe mening in de geschreven vorm. Of af en toe juist met een knipoog opgetekende weetjes. Gewoon met het doel om kennis te delen, met mijn vak bezig te zijn en om jou te laten zien wie iNA! is.

Het merk ik

Lees meer

Bon Pasku 🎄

To all Fl’Amigo’s 🦩 Feliz Navidad 🎄 Bon Pasku 💫 Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen 💫 en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en 🙏 dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet 🙋🏼‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Lees meer

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Lees meer

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Lees meer

Deze flamingo is dus eigenlijk een reiger met ambities.

Dankzij mijn voorliefde voor flamingo’s (misschien nog wel meer voor de landen waar ze leven 😉 ) kwam ik deze foto tegen. Juist in deze foto zag ik ineens de gelijkenis met een reiger.
Lees meer

Stelling: Cancel culture nekt creativiteit

Het is plausibel dat de cancel culture creativiteit nekt of in ieder geval de durf om een creatief resultaat daadwerkelijk publiekelijk te tonen.
Lees meer

Stelling: Corona heeft de consument voorgoed veranderd

‘Niets is hetzelfde en eigenlijk is er ook niets veranderd’
Lees meer

Stelling: Consuminderen is een contradictio in terminis voor marketeers

ʻUITGEVEN OM TE BESPAREN LIJKT HET NIEUWE VERDIENMODELʼ
Lees meer

Stelling: Dikverdieners aan de crisis moeten noodlijdende merken helpen

ʻIN TIJDEN VAN CRISIS IS SOLIDARITEIT IETS WAT WE SOWIESO ZOUDEN MOGEN VERWACHTEN VAN ELKAARʼ
Lees meer

Stelling: “Er bestaat geen blauwdruk voor brand building”

Elk merk is anders en elk merk heeft zijn eigen unieke kenmerken. Dus kan het merk uniek zijn, net als het bouwen aan een merk uniek kan zijn, maar dat hoeft niet.
Lees meer

Met een knipoog 😉

Sommige dingen zijn al zo oud als de weg naar Rome, zo ook het gebruik van seks in reclames.
Lees meer

Proost op ’n Rosé kleurig Nieuwjaar

Kerst hebben we achter ons gelaten en het oude jaar sluiten we knallend af met Rosé champagne om te kunnen proosten op een Rosé kleurig 2021. 
Lees meer

Tot ziens Oudjaar

Oudjaar is vooral het moment om gedag te zeggen tegen alles wat in 2020 op ons pad kwam.
Lees meer

Neuromarketing is kwakzalverij

Als marketeer houden we van ‘meten is weten’ en vooral een meting waarbij we weten wat men werkelijk denkt in plaats van wat men zegt te denken.
Lees meer

Monarchie Marketing

Zou onze monarchie met marketing hun imago bij de Nederlandse bevolking niet een boost kunnen geven zodat nog meer mensen de monarchie omarmen?
Lees meer

Sterk resultaat door samenwerking

Samenwerken kan in vele vormen en in uiteenlopende situaties. Het maakt dat je elkaar versterkt en samen tot een optimaal resultaat komt.
Lees meer

Het doel heiligt de middelen

De stelling dat een merk zonder podcast kansloos is, is wat kort door de bocht.
Lees meer

Chaotische communicatie tijden

Eigenlijk zou ik nu nog op Bali zijn, genietend van een heerlijke vakantie met mijn man en aantal vrienden. Hoe contrasterend dat ik nu met de laptop op schoot in bed lig te werken met mijn zieke man naast me.
Lees meer

Social media gebruik

Alle social media platformen groeien en vooral meisjes tussen 9 en 14 jaar gebruiken TikTok…
Lees meer

Stelling | Foodmarketeers vertellen te vaak ‘suikerzoete’ sprookjes

De stelling dat Foodmarketeers te vaak suikerzoete sprookjes verkondigen is wat mij betreft een te gepeperde uitspraak die we met een korreltje zout moeten nemen.
Lees meer

Powervrouwen

Powervrouwen! Ik hou ervan en ik ben dan ook vereerd en verlegen tegelijk dat ik gezien word als een power vrouw en gevraagd wordt om deze column te schrijven voor het Sint Lucas project van Beau de Louw.
Lees meer

Senioriteit is de kunst van verjonging

In mijn vorige column voor MarketingTribune (editie 9, 2018) schreef ik al dat je altijd en overal kunt leren en dat met elk leermoment ook je senioriteit groeit. Gekeken vanuit de winkelbranche kun je zelfs leren als je met één oog hebt gekeken naar Frans Bauer in China, waar hij en Mariska een kijkje namen
Lees meer

Miss Marketing bijt zich vast in projecten

Trots, tevreden en vooral als een echte Miss Marketing kijk ik terug op de afgelopen 5 jaar. Alweer 5 jaar bijt ik me vast in marketing en communicatie projecten!
Lees meer

Ken je klant, ken de markt, alles draait om kennis.

Of het nu zelfkennis is of kennis van de markt, het verwerven en vergaren van kennis zorgt ervoor dat je de knowhow hebt om je doel zo effectief mogelijk te bereiken.
Lees meer

Versterk je propositie met de juiste profielfoto

Jezelf professioneel presenteren start met de juiste fotografie die past bij jouw propositie.
Lees meer