Instant Inspiratie

Timemanagement een belangrijk element om voldoende tijd te creëren voor creatieve projecten, maar is timemanagement wel zo makkelijk? 

Lees meer

Column

Hier vind je prikkelende blogs, scherpe columns en verleidende social posts van INA! Deze pagina bied je een sprankelende kijk op zaken of een scherpe mening in de geschreven vorm. Of af en toe juist met een knipoog opgetekende weetjes. Gewoon met het doel om kennis te delen, met mijn vak bezig te zijn en om jou te laten zien wie iNA! is.

Het merk ik

‘Goh Ina als jij een merk zou zijn, hoe zou dit merk er dan uitzien?’ Als marketingmanager zou je deze vraag makkelijk moeten kunnen beantwoorden. Dat valt dan toch tegen, want het invullen van een merkmodel voor een bedrijf, product, dienst of elk ander persoon dan jezelf is toch net even iets makkelijker.

Lees meer

Stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat

‘Ondanks bewustheid zijn jongeren toch ontvankelijk’, aldus Miss Marketing op de stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat.
Lees meer

Stelling: ook merkvertrouwen is onderhevig aan inflatie

Nu denk ik dat het vooral merken treft die nog niet of helemaal niet meebewegen met alle veranderingen. Er is een post-pandemische revolutie gaande. En net als ten tijde van industriële en digitale revolutie zullen de niet veranderingsgezinde het niet overleven.
Lees meer

Groen van jaloezie

Groen van jaloezie want er is altijd Baas boven Baas deze lokale rakker alias de Burgemeester mag gewoon heerlijk de hele dag in de zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …
Lees meer

Bon Pasku ?

To all Fl’Amigo’s ? Feliz Navidad ? Bon Pasku ? Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen ? en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en ? dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet ??‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Lees meer

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Lees meer

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Lees meer

Deze flamingo is dus eigenlijk een reiger met ambities.

Dankzij mijn voorliefde voor flamingo’s (misschien nog wel meer voor de landen waar ze leven ? ) kwam ik deze foto tegen. Juist in deze foto zag ik ineens de gelijkenis met een reiger.
Lees meer

Stelling: Cancel culture nekt creativiteit

Het is plausibel dat de cancel culture creativiteit nekt of in ieder geval de durf om een creatief resultaat daadwerkelijk publiekelijk te tonen.
Lees meer

Stelling: Corona heeft de consument voorgoed veranderd

‘Niets is hetzelfde en eigenlijk is er ook niets veranderd’
Lees meer

Stelling: Consuminderen is een contradictio in terminis voor marketeers

ʻUITGEVEN OM TE BESPAREN LIJKT HET NIEUWE VERDIENMODELʼ
Lees meer

Stelling: Dikverdieners aan de crisis moeten noodlijdende merken helpen

ʻIN TIJDEN VAN CRISIS IS SOLIDARITEIT IETS WAT WE SOWIESO ZOUDEN MOGEN VERWACHTEN VAN ELKAARʼ
Lees meer

Stelling: “Er bestaat geen blauwdruk voor brand building”

Elk merk is anders en elk merk heeft zijn eigen unieke kenmerken. Dus kan het merk uniek zijn, net als het bouwen aan een merk uniek kan zijn, maar dat hoeft niet.
Lees meer

Met een knipoog ?

Sommige dingen zijn al zo oud als de weg naar Rome, zo ook het gebruik van seks in reclames.
Lees meer

Ook moraalridders hebben een doel

ROI is te allen tijde belangrijk en dus ook in coronatijden, het is maar net wat je doelstellingen zijn.
Lees meer

Neuromarketing is kwakzalverij

Als marketeer houden we van ‘meten is weten’ en vooral een meting waarbij we weten wat men werkelijk denkt in plaats van wat men zegt te denken.
Lees meer

Monarchie Marketing

Zou onze monarchie met marketing hun imago bij de Nederlandse bevolking niet een boost kunnen geven zodat nog meer mensen de monarchie omarmen?
Lees meer

Sterk resultaat door samenwerking

Samenwerken kan in vele vormen en in uiteenlopende situaties. Het maakt dat je elkaar versterkt en samen tot een optimaal resultaat komt.
Lees meer

Het doel heiligt de middelen

De stelling dat een merk zonder podcast kansloos is, is wat kort door de bocht.
Lees meer

Chaotische communicatie tijden

Eigenlijk zou ik nu nog op Bali zijn, genietend van een heerlijke vakantie met mijn man en aantal vrienden. Hoe contrasterend dat ik nu met de laptop op schoot in bed lig te werken met mijn zieke man naast me.
Lees meer

Social media gebruik

Alle social media platformen groeien en vooral meisjes tussen 9 en 14 jaar gebruiken TikTok…
Lees meer

Stelling | Foodmarketeers vertellen te vaak ‘suikerzoete’ sprookjes

De stelling dat Foodmarketeers te vaak suikerzoete sprookjes verkondigen is wat mij betreft een te gepeperde uitspraak die we met een korreltje zout moeten nemen.
Lees meer

Powervrouwen

Powervrouwen! Ik hou ervan en ik ben dan ook vereerd en verlegen tegelijk dat ik gezien word als een power vrouw en gevraagd wordt om deze column te schrijven voor het Sint Lucas project van Beau de Louw.
Lees meer

Senioriteit is de kunst van verjonging

In mijn vorige column voor MarketingTribune (editie 9, 2018) schreef ik al dat je altijd en overal kunt leren en dat met elk leermoment ook je senioriteit groeit. Gekeken vanuit de winkelbranche kun je zelfs leren als je met één oog hebt gekeken naar Frans Bauer in China, waar hij en Mariska een kijkje namen
Lees meer

Miss Marketing bijt zich vast in projecten

Trots, tevreden en vooral als een echte Miss Marketing kijk ik terug op de afgelopen 5 jaar. Alweer 5 jaar bijt ik me vast in marketing en communicatie projecten!
Lees meer

Ken je klant, ken de markt, alles draait om kennis.

Of het nu zelfkennis is of kennis van de markt, het verwerven en vergaren van kennis zorgt ervoor dat je de knowhow hebt om je doel zo effectief mogelijk te bereiken.
Lees meer

Versterk je propositie met de juiste profielfoto

Jezelf professioneel presenteren start met de juiste fotografie die past bij jouw propositie.
Lees meer

Marketing van morgen, is de verandering van vandaag!

‘De wereld verandert snel en het is niet de sterkste die wint, maar de meest veranderingsgezinde!’
Lees meer

Nieuwjaar met nieuwe concepten of plannen? Het start altijd met een idee!

Ideeën genoeg, sterker nog ik loop altijd over van creativiteit en ideeën. Het is juist de kunst om dit te vertalen naar concepten en plannen.
Lees meer

Purpose Economy – Wat is jouw ‘purpose’?

Een overvolle projectenportefeuille brengt ook zo zijn voordelen met zich mee. Nieuwe ervaringen, opgedane kennis en mooie resultaten die leiden tot inspiratie.
Lees meer

Social Media Smart? Verstandig omgaan met Social Media!

Het is weer ‘komkommertijd’ en dus neemt het aantal inbraken toe. Niet alleen in huis of op de zaak, maar ook het aantal inbraken online en op social media-accounts.
Lees meer

Vier je successen

‘Weg met de Brabantse bescheidenheid’, is een veel gehoorde uitspraak van een van mijn opdrachtgevers en ik moet zeggen dat ik het begrijp.
Lees meer

Instant Inspiratie

Timemanagement een belangrijk element om voldoende tijd te creëren voor creatieve projecten, maar is timemanagement wel zo makkelijk? 
Lees meer

Social Cross Mediale Marketing

De opkomst van internet zorgde voor een verschuiving van offline naar online marketing, wat door de social media nog eens werd versterkt.
Lees meer

Strategie is de sleutel tot succes

Louis van Gaal lijkt het credo ‘strategie is de sleutel tot succes’ te gaan bevestigen dit WK, want zonder visie is er geen duidelijke strategie en zonder strategie geen tactiek.
Lees meer

De kunst van communiceren

Communicatie ‘de kunst van communiceren’. Communiceren is een vak, is een veel gehoorde uitspraak. Als je het hebt over de beroepen marketing en PR dan is het een vak.
Lees meer

Het merk ik

‘Goh Ina als jij een merk zou zijn, hoe zou dit merk er dan uitzien?’ Als marketingmanager zou je deze vraag makkelijk moeten kunnen beantwoorden. Dat valt dan toch tegen, want het invullen van een merkmodel voor een bedrijf, product, dienst of elk ander persoon dan jezelf is toch net even iets makkelijker.
Lees meer

Oranje Knaller!

Niet getreurd; nieuwe ronde, nieuwe kansen! Deze keer een WK wel te verstaan (voor de niet-voetbal liefhebbende lezers onder ons) en uiteraard gaan we uit van een prachtig toernooi waarin onze jongens van Oranje het ver gaan schoppen. Zodat de knallers van marketingcampagnes lekker blijven doorlopen, want het is en blijft nu eenmaal een evenement
Lees meer

Succesvol inzetten van Social Media

Het nut en succesvol inzetten van social media uitgelegd
Lees meer

Nut en noodzaak van marketing

Een gedegen marketingstrategie en -plan helpen om te investeren in de toekomst van iedere onderneming.
Lees meer

De start van …

Een nieuw seizoen, een nieuwe website!
Lees meer
volgen op Instagram