Purpose Economy – Wat is jouw ‘purpose’?
Handel gaat voor het meisje, of in dit geval voor de column, maar soms kruipt het bloed ofwel de inspiratie waar het niet gaan kan. Want een overvolle projectenportefeuille brengt ook zo zijn voordelen met zich mee. Nieuwe ervaringen, opgedane kennis en mooie resultaten die leiden tot inspiratie.
Inspiratie om te delen
Inspiratie vanuit drukte en hectiek ontstaan. De dynamiek door de digitalisering is zeker ook in het marketinglandschap terug te vinden. Met de dag wel te verstaan, bepaalt steeds meer de eindgebruiker het spel van de markt. Dus als doorgewinterde marketeer pas je de spelregels hierop aan en laat je jezelf inspireren door de dynamiek.
Zo is de marketingmix geëvolueerd van de 4 P’s naar 7 P’s vervolgens de 4 C’s tot de hedendaagse nieuwe 4 P’s. En de wijze waarop je communiceert met de markt doorloopt een gelijke transformatie van ‘Product Telling’ naar ‘Story Telling’ tot ‘Story Doing’. En nog meer dan voorheen grijpen communicatie en marketing in elkaar. Want ‘Story Doing’ beïnvloedt niet alleen de wijze van communiceren, maar zeker ook de marketingmix. Waarbij de grootste verandering is, dat de markt bepaalt!