Media op Bonaire
Opnieuw alles uitvinden en ontdekken. Nee ik hoef niet mezelf opnieuw uit te vinden als professional, maar er zijn toch wel veel dingen net even anders. Zo is hier bijvoorbeeld Facebook echt leading als touch-point en is LinkedIn niet echt een ding. Het is dus onderzoeken en uitpluizen welke middelen er zijn en er toe doen. En in welke fase van de CDJ – Customer Descision Journey – deze in te zetten om zo het maximale te halen uit een campagne.
Het media handboek, online of ‘old school’ in print raadplegen is er niet bij, dus waar begin je dan? Nu ligt het in mijn aard om gewoon rond te vragen wat er allemaal is, waar mensen hun informatie vandaan halen en wat zijzelf inzetten of gebruiken aan media. Vandaaruit te kijken naar wat voor soort campagnes via deze kanalen zichtbaar zijn, welke doelgroepen daarmee bereikt worden. Fijn is dat het wel helpt om een beetje ‘old school’ te denken, want veel gaat via, via en traditionele middelen.
Wel ook een leuke uitdaging om ook dit soort informatie voor vakgenoten straks beschikbaar te stellen via NIMA Bonaire Community of als online downloads via Caribbean Competence Center.
🙋♀️🦩🌵☀️
#INA #MissMarketing
#bonaire #kralendijk #brabant #waalwijk #smartmarketing #marketing #communicatie #good2know #NIMA #column #columnist #brabantse #bonairetourism #consultantlife #business #aruba #netherlands #blog #writer #branddevelopment #socialmedia #curacao #turtle #nederland