Monarchie Marketing

Met Maxima en zeker ook zijn geweldige dochters heeft Willem-Alexander in combinatie met zijn persoonlijkheid onze monarchie nieuw elan gegeven. Maar toch zijn er mensen die de waarde van een monarchie niet zien, zij zien niet dat het vaak de marketing machine is van ons land en dat wij met ons kleine landje een grotere rol spelen door onze monarchie.

Brengt mij wel tot het volgende: zou onze monarchie met marketing hun imago bij de Nederlandse bevolking niet een boost kunnen geven zodat nog meer mensen de monarchie omarmen?

Vooruitstrevend en misschien zelfs guerrilla-achtig om een campagne te voeren voor of vanuit het koningshuis in deze vreemde tijden. En inderdaad het idee zal vast en zeker ook kritiek ontlokken, maar toch denk ik bij mezelf zal ik dit idee niet eens twitteren naar Willem-Alexander. Of misschien is het wel iets waar Premier Rutte wat mee kan. En anders schakel ik met Jort Kelder, denk namelijk dat die deze gedachtegang wel kan waarderen ?

Goed het idee zou perfect geweest zijn voor Koningsdag, maar met wat aanpassingen is Bevrijdingsdag ook een mooi moment:

…De dag waarop onze monarchie ons bevrijdt van een deel van de corona maatregelen, waardoor de economie weer kan starten.

…De dag waarop innovatieve regels in de plaats komen van de bestaande waarbij we omdenken in mogelijkheden om verdienstelijk te zijn.

…De dag waar bijvoorbeeld de Horeca open mag op koninklijke tijden van 12.00 tot 20.00 met een verblijfsduur van maximaal 2 uur. Zo kan iedereen weer een keer socializen en buiten de deur genieten van een lunch of diner in samenstelling van 2, 4 of 6 personen per tafel op koninklijke afstand.

…De dag dat iedereen weer naar de kapper of fysiotherapie kan mits men zich houdt aan prinselijke afstand en elkaar ten allen tijde groet met een adellijke wuif.

Als de Koning dat zou doen, dan is het een ware vernieuwende bevrijding en kunnen we met een glas in het hand toasten op de monarchie “hoezee, hoezee, hier is iedereen erg blij mee!”

#missmarketingINA #missmarketing #INA #marketing #communicatie #premier #koningshuis #bevrijding #corona #covid19 #Rutte #JortKelder #omdenken #byIna #inaoome www.inaoome.nl @jortkelder @MarkRutte

Wat klanten zeggen over iNA!

Wie kunnen mij beter aanbevelen dan mijn opdrachtgevers en collega’s? Hun woorden onderstrepen de impact en waarde die ik als marketing- en communicatiespecialist lever. Meer reviews van mijn klanten vind je op LinkedIn!

Benieuwd naar nog meer aanbevelingen en wat anderen over mijn werk zeggen? Bekijk dan alle referenties en aanbevelingen op mijn LinkedIn-profiel! 📈💬 Je vindt daar waardevolle inzichten en ervaringen van collega's en klanten die mijn professionaliteit en passie voor mijn vak onderstrepen. Klik snel door en ontdek wat zij te zeggen hebben!

Ina en ik werkten samen bij het openbaar lichaam Bonaire, waar zij de communicatie vanuit de gezaghebber en het bestuurscollege verzorgde. Ina is proactief, zeer toegankelijk, pakt dingen snel en professioneel op en voelt goed de gevoeligheden aan. Ze houdt iedereen in positie. Met haar energieke uitstraling en lach is het heerlijk samenwerken.

Machteld Klaassen Kabinetschef gezaghebber Bonaire

Ina ondersteunde het Oral Healthcare team met het opzetten van een consumenten gedreven media campagne. Mede dankzij haar gedrevenheid hebben we deze campagne in no-time en met de gewenste inhoud live kunnen zetten. Ina is een goede teamspeler die het einddoel in zicht houdt. Op naar volgende succesvolle projecten!

Laura van der Laan Product Marketing Director at Philips Domestic Appliances

Ina heeft een frisse kijk op communicatie, die bovendien succesvol is geweest. Denkt actief mee en is een prettige samenwerkingspartner.

Alex Reinders Verenigingsprofessional & Jurist | VAN branche organisatie Kansspelindustrie

Ina is in staat om in korte tijd de vinger op de zere plek te leggen en snel, doortastend en goed de veranderingen door te voeren die noodzakelijk zijn. Ze heeft met het opzetten van haar bedrijf een weg in geslagen, die perfect bij haar kwaliteiten past. Ze is een fantastische interim manager en zeer deskundige marketeer.

Geertje Jacobs Directeur | EKWC | Noord-Brabants Museum | TextielMuseum

Ina was de bedenker en de inspirator bij het project “de Participatieprijs” van Baanbrekers. Ik heb in dit project nauw met haar samengewerkt. Ina heeft zich ingezet als verbinder en heeft laten zien dat ze naast een creatieve geest ook het vermogen heeft om mensen van alle niveaus te motiveren en te activeren. Haar goede kennis van de regionale arbeidsmarkt en haar affiniteit met de sociale sector maakte het tot een succesvol project wat door Baanbrekers is doorgezet!

Suzan Hamers HR & Management Assistent | Baanbrekers – WML Facilitair

Voor hands-on en resultaatgerichte marketing coaching is Ina de aangewezen persoon. Ze heeft twee succesvolle opdrachten uitgevoerd waar ik zelf ook betrokken was en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat het prettig werken is met Ina.

Thijs Torreman Manager onderwijs | Avans+

Samenwerken met Ina is een verademing. Ze is gedreven, deskundig en grondig. Houdt van een geintje, maar is inhoudelijk zeer professioneel. Op marketing gebied staat ze haar mannetje en kan eveneens goed netwerken. Ina bedankt!

Koen Paquay Agile Marketeer SDP® | Mark@ing | Chief Operational Officer (COO) - Owner Sterk Merkregisseurs

Werken met Ina? Ik gun het iedereen! Wat een vakvrouw! Snel, accuraat, creatief en boven alles een geweldige collega om mee samen te werken. De veelzijdigheid en betrouwbaarheid, zeker ook in het nakomen van afspraken, hebben indruk op mij gemaakt! Ik kijk uit naar de kans op hernieuwde samenwerking! Ik gun het iedereen!

Garmt Kolhorn Interim manager en bestuurlijke betrekkingen Publiek Domein, Gemeentesecretaris, Directeur, Bestuurder en toezichthouder maatschappelijke organisaties

“Ina heeft de interim-opdracht op de afdeling marketing en media erg professioneel ingevuld. Je merkt aan alles dat zij ervaren is in interim-opdrachten én daardoor vanaf dag 1 haar 'mannetje' staat. Ina 'get's the job done' en is bovendien een aangename collega in de omgang.”

Guus Pennings Head of Marketing & Media PSV

“Vanuit veel vakkennis, een resultaatgerichte instelling en uitstekend gevoel voor ‘quick wins’ die op korte én lange termijn het verschil maken levert Ina een belangrijke bijdrage. Zij heeft het fundament gelegd, zowel inhoudelijk als in structuur en samenwerking met collega's en stakeholders. Zij gebruikt haar kennis en netwerk, laat deze samenkomen en weet uitstekend marketing als accelerator te laten werken met sales.

Purdy ten Buren Global Senior Business Development Manager | Philips

Tevreden klanten