Succesvol inzetten van Social Media

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

Social Media is de ‘World of mouth’ online, met een enorm bereik en een blijvend karakter. Aanwezigheid op Social Media is zeker van toegevoegde waarde voor de profilering van jezelf of je bedrijf, mits het op de juiste wijze gebeurd. Denk over een aantal zaken vooraf goed na:

  • Wie gaat het doen?
  • Waarom willen we het?
  • Waar moet het over gaan?
  • Wat straal je uit?
  • Geheel is meer dan de som der delen!
  • Wees Sociaal!

Het is naast goed nadenken over een aantal zaken ook belangrijk dat alle betrokken personen weten waar het om gaat en wat wel en niet wenselijk is op social media. Want de kracht van het medium kan door verkeerd gebruik ook net zo hard tegen je werken als dat het voor je kan werken.

Met Smartmarketing by INA! worden er diverse diensten aangeboden op gebied van social media. Van basistrainingen voor correct gebruik, inrichten van social media strategie tot en met inhoudelijke trainingen waarin bijvoorbeeld de principes ‘Weapons of Influence’[1] aan bod komen.

Misschien ook interessant

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Meer lezen

Deze flamingo is dus eigenlijk een reiger met ambities.

Dankzij mijn voorliefde voor flamingo’s (misschien nog wel meer voor de landen waar ze leven 😉 ) kwam ik deze foto tegen. Juist in deze foto zag ik ineens de gelijkenis met een reiger.
Meer lezen

Stelling: Cancel culture nekt creativiteit

Het is plausibel dat de cancel culture creativiteit nekt of in ieder geval de durf om een creatief resultaat daadwerkelijk publiekelijk te tonen.
Meer lezen

Stelling: Corona heeft de consument voorgoed veranderd

‘Niets is hetzelfde en eigenlijk is er ook niets veranderd’
Meer lezen

Stelling: Consuminderen is een contradictio in terminis voor marketeers

ʻUITGEVEN OM TE BESPAREN LIJKT HET NIEUWE VERDIENMODELʼ
Meer lezen