Stelling: ook merkvertrouwen is onderhevig aan inflatie

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

Nu denk ik dat het vooral merken betreft die nog niet of helemaal niet meebewegen met de veranderingen die gaande zijn. Er is tenslotte een post-pandemische revolutie gaande. En net als ten tijde van industriële revolutie en digitale revolutie zullen de niet veranderingsgezinde het niet overleven.

 

Post-pandemische revolutie

Vertrouwen komt van twee kanten. Dus als het merkvertrouwen onderhevig is aan inflatie hoeft dat niet per se aan de omstandigheden te liggen of de consument of het merk zelf. Het mes zal aan meerdere kanten snijden. Dat gezegd hebbende, denk ik wel dat er een vorm van merkinflatie gaande is. Weliswaar geldt dit niet voor alle merken en niet in alle markten of bedrijfskolommen. Het is iets wat vooral merken en markten treft waarin nog niet of helemaal niet wordt meebewogen met de veranderingen die gaande zijn. Een aantal jaar geleden spraken we over de digitale revolutie als disruptief voor de gevestigde orde in economie en marketingland en maakten we de vergelijking met de industriële revolutie. Nu kunnen we wel stellen dat er een post-pandemische revolutie gaande is. Gevolg? Veel dingen veranderen, sommige verdwijnen en andere verbeteren. Zo ook merken, en misschien zelfs sterke merken, want één van de dingen die sterke merken sterk maken c.q. houden is de gevestigde orde. Neem een sterk merk wat altijd veel heeft gebouwd aan visuele zichtbaarheid als primaire pijler van de merkwaarde en datzelfde merk staat nu in een webshop met een omschrijving van 50 tekens en een klinisch vrijstaande productfoto. Tja, waar blijft dan nog de merkwaarde. Dus als de pijlers van de gevestigde orde onderuit worden gehaald, dan is het zaak tijdig, en liefst met vooruitziende blik, te investeren in de pijlers van de nieuwe orde. En misschien maakt dit laatste je wel tot een echt sterk merk. Een merk dat met vooruitziende blik bouwt op de juiste pijlers om zo te voorkomen dat het merkvertrouwen leidt aan inflatie.

Stelling:

"Stelling: ook merkvertrouwen is onderhevig aan inflatie "
#stelling #marketingtribune #missmarketing #nima #bonaire #nederland

Misschien ook interessant

Stelling: ook merkvertrouwen is onderhevig aan inflatie

Nu denk ik dat het vooral merken treft die nog niet of helemaal niet meebewegen met alle veranderingen. Er is een post-pandemische revolutie gaande. En net als ten tijde van industriële en digitale revolutie zullen de niet veranderingsgezinde het niet overleven.
Meer lezen

Groen van jaloezie

Groen van jaloezie want er is altijd Baas boven Baas deze lokale rakker alias de Burgemeester mag gewoon heerlijk de hele dag in de zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …
Meer lezen

Bon Pasku ?

To all Fl'Amigo's ? Feliz Navidad ? Bon Pasku ? Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen ? en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en ? dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet ??‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Meer lezen