Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing. Natuurlijk, de briefing moet ervoor zorgen dat ze weten wat er verwacht wordt, maar begrip van de marketingstrategie zorgt voor een beter resultaat. Makers zijn veelal experts en enorm goed in hun vak, dus gewoon voldoende begripsvorming van marketing is afdoende, want dan kies ik echt liever voor een expert dan een generalist als maker.

Ter illustratie: een timmerman met verstand van de bouw maakt beter passende kozijnen wat bijdraagt aan een mooier eindresultaat. Diezelfde timmerman hoeft geen specifieke kennis te bezitten over speciale metseltechnieken, maar wel over houtsoorten en houtbewerkingstechnieken. Het is aan de uitvoerder om ervoor te zorgen dat al deze specialisten met verstand van het geheel datgene bijdragen wat nodig is om te bouwen waar vraag naar is.

De juiste balans in het geheel is belangrijk, want ‘kennis zonder actie is nutteloos!’

Misschien ook interessant

Bon Pasku 🎄

To all Fl'Amigo's 🦩 Feliz Navidad 🎄 Bon Pasku 💫 Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen 💫 en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en 🙏 dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet 🙋🏼‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Meer lezen

Deze flamingo is dus eigenlijk een reiger met ambities.

Dankzij mijn voorliefde voor flamingo’s (misschien nog wel meer voor de landen waar ze leven 😉 ) kwam ik deze foto tegen. Juist in deze foto zag ik ineens de gelijkenis met een reiger.
Meer lezen

Stelling: Cancel culture nekt creativiteit

Het is plausibel dat de cancel culture creativiteit nekt of in ieder geval de durf om een creatief resultaat daadwerkelijk publiekelijk te tonen.
Meer lezen