Stelling: Dikverdieners aan de crisis moeten noodlijdende merken helpen

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

ʻIN TIJDEN VAN CRISIS IS SOLIDARITEIT IETS WAT WE SOWIESO ZOUDEN MOGEN VERWACHTEN VAN ELKAARʼ

Wat vind ik veel van deze stelling en dan niet alleen over het marketingperspectief. Natuurlijk is het nobel van Burger King om hun marketeer uit te lenen en de oproep om ook bij McDonald’s te gaan eten is wellicht nobel en slim tegelijk. Het is de combinatie van nobelheid
en slimme marketing die ons allen goed doet. Door ook het sociale aspect centraal te stellen, is het niet alleen beter voor het merk, maar ook voor de maatschappij.

Zeker in deze tijden waar het voor velen extra zwaar is, is het meer dan solidair om bij te springen, waarbij alle beetjes helpen, van zowel de dikverdieners als de kleine zelfstandige. Zo zorg ik kosteloos voor de marketing van mijn favoriete stamcafé en geef ik klanten van de drankenhandel van mijn man gratis advies, maar buiten deze periode om zouden we dit ook moeten doen. Ons hard maken voor goede doelen bijvoorbeeld.

Zo wil ik graag mijn capaciteiten inzetten op mijn digital nomadeiland Bonaire om de aandacht te vergroten voor het behoud van de natuur. Het geeft een goed gevoel om jezelf in te zetten voor anderen en specifi eke doelen en het draagt voor dikverdieners bij aan hun imago en het welzijn van hun medewerkers.

Of het geheel belangeloos is, is maar de vraag. Het geeft mij een goed gevoel en dat is ook een belang, net als het gezegde Wie goed doet, goed ontmoet. Het zijn belangen die socialer zijn en een ander effect sorteren dan de euro’s onder aan de streep. Desalniettemin, in tijden van crisis is solidariteit iets wat we sowieso zouden mogen verwachten van elkaar.

Misschien ook interessant

Bon Pasku 🎄

To all Fl'Amigo's 🦩 Feliz Navidad 🎄 Bon Pasku 💫 Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen 💫 en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en 🙏 dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet 🙋🏼‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Meer lezen

Deze flamingo is dus eigenlijk een reiger met ambities.

Dankzij mijn voorliefde voor flamingo’s (misschien nog wel meer voor de landen waar ze leven 😉 ) kwam ik deze foto tegen. Juist in deze foto zag ik ineens de gelijkenis met een reiger.
Meer lezen

Stelling: Cancel culture nekt creativiteit

Het is plausibel dat de cancel culture creativiteit nekt of in ieder geval de durf om een creatief resultaat daadwerkelijk publiekelijk te tonen.
Meer lezen