Stelling: Dikverdieners aan de crisis moeten noodlijdende merken helpen

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

ʻIN TIJDEN VAN CRISIS IS SOLIDARITEIT IETS WAT WE SOWIESO ZOUDEN MOGEN VERWACHTEN VAN ELKAARʼ

Wat vind ik veel van deze stelling en dan niet alleen over het marketingperspectief. Natuurlijk is het nobel van Burger King om hun marketeer uit te lenen en de oproep om ook bij McDonald’s te gaan eten is wellicht nobel en slim tegelijk. Het is de combinatie van nobelheid
en slimme marketing die ons allen goed doet. Door ook het sociale aspect centraal te stellen, is het niet alleen beter voor het merk, maar ook voor de maatschappij.

Zeker in deze tijden waar het voor velen extra zwaar is, is het meer dan solidair om bij te springen, waarbij alle beetjes helpen, van zowel de dikverdieners als de kleine zelfstandige. Zo zorg ik kosteloos voor de marketing van mijn favoriete stamcafé en geef ik klanten van de drankenhandel van mijn man gratis advies, maar buiten deze periode om zouden we dit ook moeten doen. Ons hard maken voor goede doelen bijvoorbeeld.

Zo wil ik graag mijn capaciteiten inzetten op mijn digital nomadeiland Bonaire om de aandacht te vergroten voor het behoud van de natuur. Het geeft een goed gevoel om jezelf in te zetten voor anderen en specifi eke doelen en het draagt voor dikverdieners bij aan hun imago en het welzijn van hun medewerkers.

Of het geheel belangeloos is, is maar de vraag. Het geeft mij een goed gevoel en dat is ook een belang, net als het gezegde Wie goed doet, goed ontmoet. Het zijn belangen die socialer zijn en een ander effect sorteren dan de euro’s onder aan de streep. Desalniettemin, in tijden van crisis is solidariteit iets wat we sowieso zouden mogen verwachten van elkaar.

Misschien ook interessant

Stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat

‘Ondanks bewustheid zijn jongeren toch ontvankelijk', aldus Miss Marketing op de stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat.
Meer lezen

Stelling: ook merkvertrouwen is onderhevig aan inflatie

Nu denk ik dat het vooral merken treft die nog niet of helemaal niet meebewegen met alle veranderingen. Er is een post-pandemische revolutie gaande. En net als ten tijde van industriële en digitale revolutie zullen de niet veranderingsgezinde het niet overleven.
Meer lezen

Groen van jaloezie

Groen van jaloezie want er is altijd Baas boven Baas deze lokale rakker alias de Burgemeester mag gewoon heerlijk de hele dag in de zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …
Meer lezen

Bon Pasku ?

To all Fl'Amigo's ? Feliz Navidad ? Bon Pasku ? Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen ? en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en ? dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet ??‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen