Stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

‘Ondanks bewustheid zijn jongeren toch ontvankelijk’

Het zijn de generaties die met social media opgroeien en waar social media in meegroeit. Niet voor niets dat vooral infl uencermarketing ingezet wordt om jongeren te beïnvloeden. Gericht inspelen op jongeren via influencers, het personaliseren van uitingen en het tracken daarvan lijken deel uit te maken van een effectieve campagne om jongeren te bereiken.

En ogenschijnlijk kennen en begrijpen jongeren het verdienmodel erachter, maar maakt dat dan ook dat ze er minder ontvankelijk voor zijn? Zolang het authentiek is, niet too much in your face en inspeelt op hun belevingswereld zijn jongeren zeker beïnvloedbaar. Wel zijn jongeren zelf ook bezig met het aspect beïnvloeding en weten ze dat ze zichzelf niet teveel moeten laten meeslepen. Vooral doordat ze weten dat er teveel gekeken wordt naar wat je niet hebt, in plaats van naar wat je wel hebt. Er is bewustheid over het feit dat de fear of missing out je laat verlangen naar iets waar je wellicht niet eens echt behoefte aan hebt.

Ondanks deze bewustheid zijn ze toch ontvankelijk, zeker als het op de juiste manier over de bühne wordt gebracht. De juiste media, de juiste boodschap op het juiste moment. Exact waar het marketingvak om draait.

 

Publicatie: Marketing Tribune

Bron: Beau de Louw

Stelling:

"Stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat"

Misschien ook interessant

The Bonaire feeling

The feeling that has already stolen our hearts❣️The Bonaire feeling 🙋‍♀️🦩🌵☀️
Meer lezen

Old ways won't open new doors

Elke Marketing Professional hoort met enige regelmaat vanuit de organisatie of van de klant de legendarische woorden: "maar wij doen dat altijd zo!" 
Meer lezen

Miss Marketing Bonaire

Mijn eerste Bonaire blog voor NIMA ben ik aan het optekenen terwijl ik geniet van een heerlijk vers sapje op het ‘kantoor’ van mijn man. Lees het terras van Luciano in Kralendijk 😉 Zijn favoriete stek waar hij elke ochtend zijn mail bijwerkt en dingen regelt.
Meer lezen

Bonaire blogger

Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben Ina Oome alias Miss Marketing en een Brabantse Bonairiaanse. Naast dat ik een passie heb voor mijn professie, heb ik ook een enorme passie voor het eiland Bonaire. En over beide blog ik als Bonaire blogger Miss Marketing.
Meer lezen

Stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat

‘Ondanks bewustheid zijn jongeren toch ontvankelijk', aldus Miss Marketing op de stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat.
Meer lezen