Stelling: Corona heeft de consument voorgoed veranderd

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

‘Niets is hetzelfde en eigenlijk is er ook niets veranderd’

Is dat zo? Heeft corona ons voorgoed veranderd? Zijn inderdaad onze gewoontes, gedrag of inborst veranderd? En heeft het een blijvend effect? We zullen het zien over een paar jaar, maar ik denk dat er wel wezenlijk een aantal dingen veranderd zijn. Sommige veranderingen blijven en anderen verdwijnen geheel of deels. Het nieuwe normaal zal niet zomaar teruggaan naar het oude normaal en het zal ook niet zomaar zo blijven. Denk alleen maar eens aan het thuiswerken versus de 9 to 5 kantoormentaliteit; daar zal een hybride vernieuwde variant voor komen. Maar ook in de horeca zal het take-away fenomeen niet volledig verdwijnen en in een luxe pop-up versie een nieuw leven vinden naast de verblijfshoreca. Mooie proeftuin voor nieuwe gerechten en dan uiteraard wel in een luxe jasje, zodat je wel de toegevoegde waarde van de service in de verblijfshoreca compenseert. Ook de reisbranche zal evolueren en de retail, de logistiek et cetera. Is de consument voorgoed veranderd? Deels wel inderdaad en dat geldt zeker ook voor het bedrijfsleven. Niets is hetzelfde en eigenlijk is er ook niets veranderd. We bewegen allemaal mee met de veranderingen en we spelen daar allemaal zo goed als mogelijk op in. Wat dat betreft veranderen sommige dingen nooit.

Ina Oome BBA SMP | INA! Marketing & Communicatie

Misschien ook interessant

Bon Pasku 🎄

To all Fl'Amigo's 🦩 Feliz Navidad 🎄 Bon Pasku 💫 Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen 💫 en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en 🙏 dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet 🙋🏼‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Meer lezen

Deze flamingo is dus eigenlijk een reiger met ambities.

Dankzij mijn voorliefde voor flamingo’s (misschien nog wel meer voor de landen waar ze leven 😉 ) kwam ik deze foto tegen. Juist in deze foto zag ik ineens de gelijkenis met een reiger.
Meer lezen

Stelling: Cancel culture nekt creativiteit

Het is plausibel dat de cancel culture creativiteit nekt of in ieder geval de durf om een creatief resultaat daadwerkelijk publiekelijk te tonen.
Meer lezen