Stelling: Consuminderen is een contradictio in terminis voor marketeers

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

ʻUITGEVEN OM TE BESPAREN LIJKT HET NIEUWE VERDIENMODELʼ

Consuminderen of ontspullen en declutteren? Is het een doorn in het oog voor een marketeer of een welkome melkkoe? Uitgeven om te besparen lijkt het nieuwe verdienmodel en zowaar is er een contradictio in terminis geboren.

Vanuit de trend om verantwoord te consumeren is men steeds meer bezig met consuminderen. En daar houden marketeers van, trends, want daar valt aan te verdienen. Dus inspelen op het consuminderen en geld uit laten geven om te kunnen besparen. De consument smult ervan in ieder geval en wellicht kunnen ze onder aan de streep ook inderdaad wat besparen en bijdragen aan een betere wereld.

Tegelijkertijd ben ik als marketeer blij met dit soort contradictio in terminis-trends, want de markt is er klaar voor om in een nieuw gat op de  markt te springen. Dus misschien is consuminderen wel een oxymoron en tevens de gewenste zuurstof voor marketeers in de hedendaagse economie. Wie zal het zeggen? Uiteindelijk bepaalt de markt en dus de consument zelf wat er gebeurt. En de marketeer? Die omarmt en benut het. Of het nu een contradictio in terminis is of een oxymoron; dat is dan echt om het even!

Misschien ook interessant

Bon Pasku 🎄

To all Fl'Amigo's 🦩 Feliz Navidad 🎄 Bon Pasku 💫 Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen 💫 en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en 🙏 dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet 🙋🏼‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Meer lezen

Deze flamingo is dus eigenlijk een reiger met ambities.

Dankzij mijn voorliefde voor flamingo’s (misschien nog wel meer voor de landen waar ze leven 😉 ) kwam ik deze foto tegen. Juist in deze foto zag ik ineens de gelijkenis met een reiger.
Meer lezen

Stelling: Cancel culture nekt creativiteit

Het is plausibel dat de cancel culture creativiteit nekt of in ieder geval de durf om een creatief resultaat daadwerkelijk publiekelijk te tonen.
Meer lezen