Stelling: Consuminderen is een contradictio in terminis voor marketeers

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

ʻUITGEVEN OM TE BESPAREN LIJKT HET NIEUWE VERDIENMODELʼ

Consuminderen of ontspullen en declutteren? Is het een doorn in het oog voor een marketeer of een welkome melkkoe? Uitgeven om te besparen lijkt het nieuwe verdienmodel en zowaar is er een contradictio in terminis geboren.

Vanuit de trend om verantwoord te consumeren is men steeds meer bezig met consuminderen. En daar houden marketeers van, trends, want daar valt aan te verdienen. Dus inspelen op het consuminderen en geld uit laten geven om te kunnen besparen. De consument smult ervan in ieder geval en wellicht kunnen ze onder aan de streep ook inderdaad wat besparen en bijdragen aan een betere wereld.

Tegelijkertijd ben ik als marketeer blij met dit soort contradictio in terminis-trends, want de markt is er klaar voor om in een nieuw gat op de  markt te springen. Dus misschien is consuminderen wel een oxymoron en tevens de gewenste zuurstof voor marketeers in de hedendaagse economie. Wie zal het zeggen? Uiteindelijk bepaalt de markt en dus de consument zelf wat er gebeurt. En de marketeer? Die omarmt en benut het. Of het nu een contradictio in terminis is of een oxymoron; dat is dan echt om het even!

Misschien ook interessant

Stelling: Krimpflatie is oplichting van de consument

Lees de reactie van Ina Oome Miss Marketing alias Bonaire Blogger zoals gepubliceerd in Marketing Tribune. Belangrijkste quote: 'Moreel kompas lijkt volledig te ontbreken.'
Meer lezen

Miss Marketing in Marketing Tribune

Volgende week verschijnt mijn 14e bijdrage in Marketing Tribune. Het zal wel mijn eerste bijdrage zijn als Miss Marketing Bonaire c.q. Bonaire Blogger. Paar duizend kilometer verder, met flamingo's in plaats van reigers en het hele jaar rond mooi weer.
Meer lezen

The Bonaire feeling

The feeling that has already stolen our hearts❣️The Bonaire feeling 🙋‍♀️🦩🌵☀️
Meer lezen

Old ways won't open new doors

Elke Marketing Professional hoort met enige regelmaat vanuit de organisatie of van de klant de legendarische woorden: "maar wij doen dat altijd zo!" 
Meer lezen

Miss Marketing Bonaire

Mijn eerste Bonaire blog voor NIMA ben ik aan het optekenen terwijl ik geniet van een heerlijk vers sapje op het ‘kantoor’ van mijn man. Lees het terras van Luciano in Kralendijk 😉 Zijn favoriete stek waar hij elke ochtend zijn mail bijwerkt en dingen regelt.
Meer lezen