Social Cross Mediale Marketing

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

De opkomst van internet zorgde voor een verschuiving van offline naar online marketing, wat door de social media nog eens werd versterkt. Nu een aantal jaren later begeven we ons in een nieuwe fase van de digitale revolutie en ‘Social Cross Mediale Marketing’ begint steeds meer vorm te krijgen.

Want de middelen zijn door alle technologische ontwikkelingen wel veranderd, maar het gedrag van de mens niet!

Story telling

Mond-tot-mondreclame is eeuwenoud en de kracht daarvan is dat gelijkwaardige (peer 2 peer) elkaar overtuigen van een product of dienst. Daar hecht men meer waarde aan en er wordt meer geloofwaardigheid aan toegekend. Je gelooft immer je vriendin of buurman van je collega meer dan degene die professioneel betrokken is bij het product.

Sterker nog, de koopintentie verdubbelt maar liefst door mond-tot-mondreclame. Ook online is dit niet anders. We gaan graag een keer eten bij dat ene restaurantje wat door veel bekenden een goede waardering kreeg op internet. Of we vragen via social media-kanalen om de mening of tips van bekenden.

Storytelling wordt daarom steeds belangrijker, want de mening van een echte consument telt. De invloed van het vertellen van een goed verhaal werkt nog steeds. Dat gedrag is niet veranderd, de middelen wel.

Mond-tot-mondreclame wordt ook op internet en social media steeds belangrijker. Het koopgedrag wordt er sterk door beïnvloed, 70% van alle aankoopbeslissingen worden gebaseerd op mond-tot-mondreclame oftewel peer 2 peer communicatie. Een belangrijk gegeven waar je wat mee kunt.

Ander belangrijk fenomeen is dat nog steeds 69% van alle zoekopdrachten op internet offline beginnen. Als je de cross-mediale aanpak kiest voor je campagne met een boodschap geënt op echte consumenten die hun tevredenheid uiten over je product of dienst en je weet daarmee zowel online als offline je doelgroep te bereiken dan benut je de nieuwe technologieën en het eeuwenoude gedrag van de mens.

Social Cross Mediale Marketing, er is maar een ding dat je zelf moet realiseren: tevreden klanten!

Misschien ook interessant

Stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat

‘Ondanks bewustheid zijn jongeren toch ontvankelijk', aldus Miss Marketing op de stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat.
Meer lezen

Stelling: ook merkvertrouwen is onderhevig aan inflatie

Nu denk ik dat het vooral merken treft die nog niet of helemaal niet meebewegen met alle veranderingen. Er is een post-pandemische revolutie gaande. En net als ten tijde van industriële en digitale revolutie zullen de niet veranderingsgezinde het niet overleven.
Meer lezen

Groen van jaloezie

Groen van jaloezie want er is altijd Baas boven Baas deze lokale rakker alias de Burgemeester mag gewoon heerlijk de hele dag in de zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …
Meer lezen

Bon Pasku ?

To all Fl'Amigo's ? Feliz Navidad ? Bon Pasku ? Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen ? en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en ? dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet ??‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen