Powervrouwen

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

Powervrouwen! Ik hou ervan en ik ben dan ook vereerd en verlegen tegelijk dat ik gezien word als een power vrouw en gevraagd wordt om deze column te schrijven voor het Sint Lucas project van Beau de Louw. Altijd wilde ik uitgroeien tot een power vrouw, iemand die onafhankelijk zichzelf staande houdt en niet omdat het moet, maar omdat kan en het leuk is om te genieten van de kracht en zelfstandigheid die het biedt.

Wat mij heeft gemaakt tot wie ik ben, ben ik echt zelf. Zelf heb ik gekozen om mijn eigen pad te kiezen nadat het pad dat ik bewandelde niet het juiste bleek te zijn voor mijn mindfulness. Met in mijn achterhoofd voorbeelden van power vrouwen en met mijn dromen op het netvlies heb ik radicale keuzes gemaakt, het roer omgegooid en zelf koers gezet naar mijn toekomst.

Mijn toekomst als onafhankelijk vrouw, werkend in een professie waar mijn passie ook ligt en natuurlijk heeft dat energie gekost, maar als het resultaat en de weg ernaar toe passen bij wie je bent en wie je wilt zijn dan is het dubbel en dwars waard.  Uiteraard hebben ook power vrouwen onzekerheden, twijfels en uitdagingen om te overwinnen. Het is niet altijd alleen maar mooie resultaten en successen, het is ook gewoon hard werken en keuzes durven maken. Het is ook juist door soms je kwetsbaar op te durven stellen je kracht kunt halen het wat dat teweegbrengt en hoe anderen daarop reageren.

Het steeds meer jezelf kunnen en durven zijn en beseffen dat met een gezonde dosis positiviteit en passie je veel meer kunt bereiken dan jezelf vaak denkt.  Het maakt dat je lekker in je vel zit en daardoor op een plaats bent waar je wilt zijn, je het leven leidt dat jou gelukkig maakt en dat is de kracht die je nodig hebt om, zoals andere je dan typeren, een power vrouw te zijn. Wat ben ik dan stiekem ook trots op het feit dat ik dat bereikt heb en wat vind ik het fijn om daarin een voorbeeld te zijn voor alle toekomstige power vrouwen!

Misschien ook interessant

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Meer lezen

Deze flamingo is dus eigenlijk een reiger met ambities.

Dankzij mijn voorliefde voor flamingo’s (misschien nog wel meer voor de landen waar ze leven 😉 ) kwam ik deze foto tegen. Juist in deze foto zag ik ineens de gelijkenis met een reiger.
Meer lezen

Stelling: Cancel culture nekt creativiteit

Het is plausibel dat de cancel culture creativiteit nekt of in ieder geval de durf om een creatief resultaat daadwerkelijk publiekelijk te tonen.
Meer lezen

Stelling: Corona heeft de consument voorgoed veranderd

‘Niets is hetzelfde en eigenlijk is er ook niets veranderd’
Meer lezen

Stelling: Consuminderen is een contradictio in terminis voor marketeers

ʻUITGEVEN OM TE BESPAREN LIJKT HET NIEUWE VERDIENMODELʼ
Meer lezen