Oranje Knaller!

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

Marketing

Het lijkt nog zo ver weg, maar voor je het weet staat het WK weer voor de deur. Degenen die willen knallen tijdens de oranjegekte zijn al druk in de weer.

Trouwens ook een mooie manier om in de stemming te komen. Al weken aan de slag zijn met leuke gimmicks, voorbereiding van reclames en online marketing zodat een aantal weken voor het evenement de opbouw van de campagne richting het hoogtepunt start.

Kan me dan ook nog als de dag van gisteren mijn laatste ‘Oranje Knaller’ column herinneren: ‘EK knaller versus EK kater’. De dag na de uitschakeling van het Nederlands Elftal werd ik overvallen door het ‘Heb ik dat’ gevoel. Niet alleen ik, maar uiteraard ook heel voetbal liefhebbend Nederland, de Oranjeselectie en waarschijnlijk alle marketeers in Nederland op dat moment. Want met een knaller van een EK-campagne, waarover ik verschillende complimenten ontving waaronder van Heineken, is het toch een domper als dit abrupt tot een einde komt.

Niet getreurd; nieuwe ronde, nieuwe kansen! Deze keer een WK wel te verstaan (voor de niet-voetbal liefhebbende lezers onder ons) en uiteraard gaan we uit van een prachtig toernooi waarin onze jongens van Oranje het ver gaan schoppen. Zodat de knallers van marketingcampagnes lekker blijven doorlopen, want het is en blijft nu eenmaal een evenement waar je als marketingmanager blij van wordt. Bijna heel Nederland zit aan de buis gekluisterd, voelt zich één door de maatschappelijke deler ‘het Nederlandse Elftal!’, waardoor iedereen toegankelijker is. Natuurlijk is het zo dat alle marketingmanagers daar gebruik van zullen maken en dat je dus een onderscheidende campagne nodig hebt. In ieder geval onderscheidend genoeg om binnen jouw beoogde doelgroep eruit te springen.

Werk aan de winkel dus en een mooie periode om naar uit te kijken, ik kan in elk geval niet wachten tot de lancering van de eerste campagne.

Misschien ook interessant

Stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat

‘Ondanks bewustheid zijn jongeren toch ontvankelijk', aldus Miss Marketing op de stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat.
Meer lezen

Stelling: ook merkvertrouwen is onderhevig aan inflatie

Nu denk ik dat het vooral merken treft die nog niet of helemaal niet meebewegen met alle veranderingen. Er is een post-pandemische revolutie gaande. En net als ten tijde van industriële en digitale revolutie zullen de niet veranderingsgezinde het niet overleven.
Meer lezen

Groen van jaloezie

Groen van jaloezie want er is altijd Baas boven Baas deze lokale rakker alias de Burgemeester mag gewoon heerlijk de hele dag in de zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …
Meer lezen

Bon Pasku ?

To all Fl'Amigo's ? Feliz Navidad ? Bon Pasku ? Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen ? en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en ? dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet ??‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen