Oranje Knaller!

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

Marketing

Het lijkt nog zo ver weg, maar voor je het weet staat het WK weer voor de deur. Degenen die willen knallen tijdens de oranjegekte zijn al druk in de weer.

Trouwens ook een mooie manier om in de stemming te komen. Al weken aan de slag zijn met leuke gimmicks, voorbereiding van reclames en online marketing zodat een aantal weken voor het evenement de opbouw van de campagne richting het hoogtepunt start.

Kan me dan ook nog als de dag van gisteren mijn laatste ‘Oranje Knaller’ column herinneren: ‘EK knaller versus EK kater’. De dag na de uitschakeling van het Nederlands Elftal werd ik overvallen door het ‘Heb ik dat’ gevoel. Niet alleen ik, maar uiteraard ook heel voetbal liefhebbend Nederland, de Oranjeselectie en waarschijnlijk alle marketeers in Nederland op dat moment. Want met een knaller van een EK-campagne, waarover ik verschillende complimenten ontving waaronder van Heineken, is het toch een domper als dit abrupt tot een einde komt.

Niet getreurd; nieuwe ronde, nieuwe kansen! Deze keer een WK wel te verstaan (voor de niet-voetbal liefhebbende lezers onder ons) en uiteraard gaan we uit van een prachtig toernooi waarin onze jongens van Oranje het ver gaan schoppen. Zodat de knallers van marketingcampagnes lekker blijven doorlopen, want het is en blijft nu eenmaal een evenement waar je als marketingmanager blij van wordt. Bijna heel Nederland zit aan de buis gekluisterd, voelt zich één door de maatschappelijke deler ‘het Nederlandse Elftal!’, waardoor iedereen toegankelijker is. Natuurlijk is het zo dat alle marketingmanagers daar gebruik van zullen maken en dat je dus een onderscheidende campagne nodig hebt. In ieder geval onderscheidend genoeg om binnen jouw beoogde doelgroep eruit te springen.

Werk aan de winkel dus en een mooie periode om naar uit te kijken, ik kan in elk geval niet wachten tot de lancering van de eerste campagne.

Misschien ook interessant

Stelling: CX is belangrijker dan marketing

A satisfied customer is the best strategy of all!
Meer lezen

Stelling: ‘Alle Nederlandse retailers moeten uitgever worden’

Sommige consumenten waarderen misschien een minder digitale en meer traditionele aanpak. 
Meer lezen

Stelling: 'B2B marketing is moeilijker dan B2C'

Focus op positionering versus focus op branding. Het eerste wat in mij opkomt, is dat B2B marketing meer van je vraagt als het gaat over de feitelijke en vaak inhoudelijke aspecten van de dienst of het product.
Meer lezen

Stelling: Krimpflatie is oplichting van de consument

Lees de reactie van Ina Oome Miss Marketing alias Bonaire Blogger zoals gepubliceerd in Marketing Tribune. Belangrijkste quote: 'Moreel kompas lijkt volledig te ontbreken.'
Meer lezen

Miss Marketing in Marketing Tribune

Volgende week verschijnt mijn 14e bijdrage in Marketing Tribune. Het zal wel mijn eerste bijdrage zijn als Miss Marketing Bonaire c.q. Bonaire Blogger. Paar duizend kilometer verder, met flamingo's in plaats van reigers en het hele jaar rond mooi weer.
Meer lezen