Monarchie Marketing

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

Met Maxima en zeker ook zijn geweldige dochters heeft Willem-Alexander in combinatie met zijn persoonlijkheid onze monarchie nieuw elan gegeven. Maar toch zijn er mensen die de waarde van een monarchie niet zien, zij zien niet dat het vaak de marketing machine is van ons land en dat wij met ons kleine landje een grotere rol spelen door onze monarchie.

Brengt mij wel tot het volgende: zou onze monarchie met marketing hun imago bij de Nederlandse bevolking niet een boost kunnen geven zodat nog meer mensen de monarchie omarmen?

Vooruitstrevend en misschien zelfs guerrilla-achtig om een campagne te voeren voor of vanuit het koningshuis in deze vreemde tijden. En inderdaad het idee zal vast en zeker ook kritiek ontlokken, maar toch denk ik bij mezelf zal ik dit idee niet eens twitteren naar Willem-Alexander. Of misschien is het wel iets waar Premier Rutte wat mee kan. En anders schakel ik met Jort Kelder, denk namelijk dat die deze gedachtegang wel kan waarderen ?

Goed het idee zou perfect geweest zijn voor Koningsdag, maar met wat aanpassingen is Bevrijdingsdag ook een mooi moment:

…De dag waarop onze monarchie ons bevrijdt van een deel van de corona maatregelen, waardoor de economie weer kan starten.

…De dag waarop innovatieve regels in de plaats komen van de bestaande waarbij we omdenken in mogelijkheden om verdienstelijk te zijn.

…De dag waar bijvoorbeeld de Horeca open mag op koninklijke tijden van 12.00 tot 20.00 met een verblijfsduur van maximaal 2 uur. Zo kan iedereen weer een keer socializen en buiten de deur genieten van een lunch of diner in samenstelling van 2, 4 of 6 personen per tafel op koninklijke afstand.

…De dag dat iedereen weer naar de kapper of fysiotherapie kan mits men zich houdt aan prinselijke afstand en elkaar ten allen tijde groet met een adellijke wuif.

Als de Koning dat zou doen, dan is het een ware vernieuwende bevrijding en kunnen we met een glas in het hand toasten op de monarchie “hoezee, hoezee, hier is iedereen erg blij mee!”

#missmarketingINA #missmarketing #INA #marketing #communicatie #premier #koningshuis #bevrijding #corona #covid19 #Rutte #JortKelder #omdenken #byIna #inaoome www.inaoome.nl @jortkelder @MarkRutte

Misschien ook interessant

Stelling: CX is belangrijker dan marketing

A satisfied customer is the best strategy of all!
Meer lezen

Stelling: ‘Alle Nederlandse retailers moeten uitgever worden’

Sommige consumenten waarderen misschien een minder digitale en meer traditionele aanpak. 
Meer lezen

Stelling: 'B2B marketing is moeilijker dan B2C'

Focus op positionering versus focus op branding. Het eerste wat in mij opkomt, is dat B2B marketing meer van je vraagt als het gaat over de feitelijke en vaak inhoudelijke aspecten van de dienst of het product.
Meer lezen

Stelling: Krimpflatie is oplichting van de consument

Lees de reactie van Ina Oome Miss Marketing alias Bonaire Blogger zoals gepubliceerd in Marketing Tribune. Belangrijkste quote: 'Moreel kompas lijkt volledig te ontbreken.'
Meer lezen

Miss Marketing in Marketing Tribune

Volgende week verschijnt mijn 14e bijdrage in Marketing Tribune. Het zal wel mijn eerste bijdrage zijn als Miss Marketing Bonaire c.q. Bonaire Blogger. Paar duizend kilometer verder, met flamingo's in plaats van reigers en het hele jaar rond mooi weer.
Meer lezen