Monarchie Marketing

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

Met Maxima en zeker ook zijn geweldige dochters heeft Willem-Alexander in combinatie met zijn persoonlijkheid onze monarchie nieuw elan gegeven. Maar toch zijn er mensen die de waarde van een monarchie niet zien, zij zien niet dat het vaak de marketing machine is van ons land en dat wij met ons kleine landje een grotere rol spelen door onze monarchie.

Brengt mij wel tot het volgende: zou onze monarchie met marketing hun imago bij de Nederlandse bevolking niet een boost kunnen geven zodat nog meer mensen de monarchie omarmen?

Vooruitstrevend en misschien zelfs guerrilla-achtig om een campagne te voeren voor of vanuit het koningshuis in deze vreemde tijden. En inderdaad het idee zal vast en zeker ook kritiek ontlokken, maar toch denk ik bij mezelf zal ik dit idee niet eens twitteren naar Willem-Alexander. Of misschien is het wel iets waar Premier Rutte wat mee kan. En anders schakel ik met Jort Kelder, denk namelijk dat die deze gedachtegang wel kan waarderen ?

Goed het idee zou perfect geweest zijn voor Koningsdag, maar met wat aanpassingen is Bevrijdingsdag ook een mooi moment:

…De dag waarop onze monarchie ons bevrijdt van een deel van de corona maatregelen, waardoor de economie weer kan starten.

…De dag waarop innovatieve regels in de plaats komen van de bestaande waarbij we omdenken in mogelijkheden om verdienstelijk te zijn.

…De dag waar bijvoorbeeld de Horeca open mag op koninklijke tijden van 12.00 tot 20.00 met een verblijfsduur van maximaal 2 uur. Zo kan iedereen weer een keer socializen en buiten de deur genieten van een lunch of diner in samenstelling van 2, 4 of 6 personen per tafel op koninklijke afstand.

…De dag dat iedereen weer naar de kapper of fysiotherapie kan mits men zich houdt aan prinselijke afstand en elkaar ten allen tijde groet met een adellijke wuif.

Als de Koning dat zou doen, dan is het een ware vernieuwende bevrijding en kunnen we met een glas in het hand toasten op de monarchie “hoezee, hoezee, hier is iedereen erg blij mee!”

#missmarketingINA #missmarketing #INA #marketing #communicatie #premier #koningshuis #bevrijding #corona #covid19 #Rutte #JortKelder #omdenken #byIna #inaoome www.inaoome.nl @jortkelder @MarkRutte

Misschien ook interessant

Stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat

‘Ondanks bewustheid zijn jongeren toch ontvankelijk', aldus Miss Marketing op de stelling: De invloed van marketing op jongeren wordt overschat.
Meer lezen

Stelling: ook merkvertrouwen is onderhevig aan inflatie

Nu denk ik dat het vooral merken treft die nog niet of helemaal niet meebewegen met alle veranderingen. Er is een post-pandemische revolutie gaande. En net als ten tijde van industriële en digitale revolutie zullen de niet veranderingsgezinde het niet overleven.
Meer lezen

Groen van jaloezie

Groen van jaloezie want er is altijd Baas boven Baas deze lokale rakker alias de Burgemeester mag gewoon heerlijk de hele dag in de zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …zon zitten.. mij de ogen uitsteken terwijl ik achter de laptop de dagen aftel …
Meer lezen

Bon Pasku ?

To all Fl'Amigo's ? Feliz Navidad ? Bon Pasku ? Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen ? en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en ? dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet ??‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen