Het doel heiligt de middelen

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

De stelling dat een merk zonder podcast kansloos is, is wat kort door de bocht. Het is een middel in de marketingmix en het doel heiligt nog altijd de middelen. In de beginjaren van mijn carrière was het credo te allen tijde ‘weet waarop je richt, voorkom missers’, een goede mantra die zeker ook nu nog handig is met toenemende aantal middelen om in te zetten. Waar jouw doelgroep te vinden is dient leidend te zijn voor de cross-mediale inzet van middelen. Luistert jouw doelgroep naar podcasts dan is dat zeker een medium dat voor jouw merk niet mag ontbreken.

Verder zou ik adviseren om te kijken naar een audiostrategie voor je merk net zoals je ook kijkt naar een content strategie voor je merk en niet sec naar de middelen. De inzet van postcast is ook één middel en voor je merk is het misschien relevant om audio op meerdere manieren in te zetten. Bovendien draagt audio zeker bij aan de tone-of-voice voor je merk en kun je onderscheidend zijn in beeld, copy en geluid. Audio leent zich ook goed om het verhaal van je merk te vertellen binnen de hedendaagse on-the-go lifestyle. Dus wellicht zou de stelling moeten zijn “Merk zonder een audio-first marketingstrategie is kansloos in een medialandschap met toenemend aantal connected devices en smart speakers”.

Blijft wel een feit dat nog steeds net als bij alle andere platforms geldt; wees relevant daar waar je doelgroep zich bevindt of het nu beeld, copy of audio is. Het eeuwenoude gezegde is hier ook zeker van toepassing: “Het doel heiligt de middelen’.

https://inaoome.nl/wp-content/uploads/2020/04/MT05-Marketeers-op-Stelling-Podcasts.pdf

Misschien ook interessant

Bon Pasku 🎄

To all Fl'Amigo's 🦩 Feliz Navidad 🎄 Bon Pasku 💫 Merry Christmas ✨Prettige Kerstdagen 💫 en hopelijk een heel goed 2022 ❣ Tot die tijd ga ik het er ondanks alles van nemen en 🙏 dat volgend jaar het voor velen een stuk ☀️ uit ziet 🙋🏼‍♀️ iNA! is gesloten van 23 december 2021 tot en met 5 januari 2022
Meer lezen

Meet Bob

Bob is een Caribische flamingo. Zijn leven nam een dramatische wending toen hij tegen een hotelraam vloog, waardoor hij een zware hersenschudding opliep.
Meer lezen

Stelling: Makers hoeven niets van marketing te weten

Bekeken vanuit het perspectief dat de makers als vakmensen een wezenlijke bijdrage leveren aan het eindresultaat, is het op z’n minst praktisch dat ze iets weten van marketing.
Meer lezen

Deze flamingo is dus eigenlijk een reiger met ambities.

Dankzij mijn voorliefde voor flamingo’s (misschien nog wel meer voor de landen waar ze leven 😉 ) kwam ik deze foto tegen. Juist in deze foto zag ik ineens de gelijkenis met een reiger.
Meer lezen

Stelling: Cancel culture nekt creativiteit

Het is plausibel dat de cancel culture creativiteit nekt of in ieder geval de durf om een creatief resultaat daadwerkelijk publiekelijk te tonen.
Meer lezen