Chaotische communicatie tijden

Auteur: Ina Oome
Categorie: column by INA!

Waar zal ik eens beginnen? Zo chaotisch als het er in de wereld aan toe gaat, geldt dat ook voor INA! marketing en communicatie. Eigenlijk zou ik nu nog op Bali zijn, genietend van een heerlijke vakantie met mijn man en aantal vrienden. Hoe contrasterend dat ik nu met de laptop op schoot in bed lig te werken met mijn zieke man naast me.

Voordat we op vertrokken dacht ik nog na over het feit dat mijn column in de Marketing Tribune en artikel in de NIMA krant verschenen als ik aan het zwembad lag. Zekerheidshalve had ik braaf mijn laptop meegenomen om nog wat social media berichten te kunnen verzorgen voor klanten. Zou het dan echt gek lopen en we zouden stranden, dan kon ik altijd vanuit de gazebo van Villa Buddha remote werken.

Nu ben ik vooral bezig met crisiscommunicatie voor klanten waaronder ook het bedrijf van mijn man in samenwerking met Joep Klerkx – Jouwtekstman.nl. Daarnaast vul ik de dag met de reguliere social media publicaties en marketing business as usual voor mijn vaste opdrachtgevers. Vanuit mijn bed dus en in plaats van me druk te maken over een aap op de wifi in Bali heb ik nu zorg voor mijn man en ik hoop dat onze vrienden die nog op Bali zitten snel terug kunnen naar Nederland.

Alles komt goed en is het niet linksom dan rechtsom, al zal veel anders zijn dan voorheen. Er zal een voor en na Corona-tijdperk zijn en dan hebben we het niet over het heerlijke verfrissende biertje.

Misschien ook interessant

Stelling: ‘Alle Nederlandse retailers moeten uitgever worden’

Sommige consumenten waarderen misschien een minder digitale en meer traditionele aanpak. 
Meer lezen

Stelling: 'B2B marketing is moeilijker dan B2C'

Focus op positionering versus focus op branding. Het eerste wat in mij opkomt, is dat B2B marketing meer van je vraagt als het gaat over de feitelijke en vaak inhoudelijke aspecten van de dienst of het product.
Meer lezen

Stelling: Krimpflatie is oplichting van de consument

Lees de reactie van Ina Oome Miss Marketing alias Bonaire Blogger zoals gepubliceerd in Marketing Tribune. Belangrijkste quote: 'Moreel kompas lijkt volledig te ontbreken.'
Meer lezen

Miss Marketing in Marketing Tribune

Volgende week verschijnt mijn 14e bijdrage in Marketing Tribune. Het zal wel mijn eerste bijdrage zijn als Miss Marketing Bonaire c.q. Bonaire Blogger. Paar duizend kilometer verder, met flamingo's in plaats van reigers en het hele jaar rond mooi weer.
Meer lezen

NIMA en Factor-C op Bonaire is een feit!

Als het online staat is het pas echt.... toch! Miss Marketing Bonaire voor NIMA en Factor-C trainingen en nog veel meer ...
Meer lezen