Communicatie

Een boodschap overbrengen die de juiste snaar raakt? Interactie met uw doelgroep die bijdraagt aan naamsbekendheid en gewenst imago? Communicatie is een vaardigheid die helder, duidelijk, origineel en optimistisch dient te zijn!

Pakkende teksten voor een mailing of website, nieuwsberichten voor publicatie in de pers, doordachte communicatie richting personeel of juist korte commerciële zinnen en kreten voor social media? Communicatie is een vak apart! Het lijkt zo simpel en voor de hand liggend en toch gaat het vaak verkeerd. Dat terwijl het zo belangrijk is om een goede eerste indruk maken. Pakkende presentatie, boeiende boodschap en verzorgde vormgeving dragen bij aan professionele communicatie, maar bovenal start het met een goede communicatie en content strategie. INA! kan de strategie bepalen of verder aanscherpen zodat de basis wordt gelegd voor effectieve communicatie die klanten, belanghebbenden en medewerkers bindt, boeit en behoudt.

Het is belangrijk om te weten waarop je richt zodat de toonzetting niet alleen aansluit bij de strategie, maar ook de juiste snaar raakt bij de doelgroep. Met welke middelen breng je je doelgroep in beweging? Hoe faciliteer je interactie? Door vanuit strategie één lijn aan te brengen in de communicatie met de juiste toonzetting en uniforme vormgeving. Met als resultaat: de gewenste en noodzakelijke professionele uitstraling van communicatiemiddelen passend bij strategie én doelgroep!

Naast de communicatie strategie is goede content een vereiste voor heldere en pakkende communicatie. Welke content heb je waarvoor nodig? Wat wil je uitstralen als organisatie? Welke tactieken zet je in zodat de klant de content leest, bekijkt, deelt, actie onderneemt? Wat heeft de doelgroep nodig? Hoe kan deze strategie en content het beste geïmplementeerd worden binnen de communicatie? Hoe breng je in kaart welke kanalen je waar, wanneer inzet, met een optimale inzet van de content? Voor een communicatie en content strategie of content kalender kun je terecht bij INA!

Meetbare resultaten, van professionele communicatie door INA!, zijn onder andere een hogere klanttevredenheid of consistente merkbeleving. Dus of het nu een communicatieplan betreft of content voor communicatiemiddelen zowel cross-mediaal, offline als online en op social media met een doordachte aanpak en strategische context is het imago versterkend. Wilt u een professionele indruk achterlaten en weten wat communicatie voor u kan betekenen? Neem dan contact op met INA!

Het start met een idee, een visie, een nieuw product of dienst. Hoe zet je dat in de markt? Hoe creëer je een identiteit, een imago en onderscheidend vermogen? Met een marketing concept!

Vanuit een concept de juiste strategie bepalen? Inspelen op de behoefte van de markt en weten wat de kansen en mogelijkheden zijn? De juiste koers kiezen als de markt verandert? Dat is de kunst van marketing!

Marketingcommunicatie (MarCom) versterkt jouw imago in de markt en beïnvloedt het gedrag van jouw doelgroep. Consequent communiceren vanuit strategie en visie en mét de juiste boodschap leidt tot het gewenste resultaat.

Een boodschap overbrengen die de juiste snaar raakt? Interactie met jouw doelgroep die bijdraagt aan naamsbekendheid en gewenst imago? Communicatie is een vaardigheid die helder, duidelijk, origineel en optimistisch dient te zijn!