Marketingconcept

Het start met een idee, een visie, een nieuw product of dienst. Hoe zet je dat in de markt, hoe creëer je een identiteit, een imago en onderscheidend vermogen? Met een marketing concept!

Het begint met een visie: welke elementen zorgen ervoor dat men geboeid is, zich bindt en blijft? Wat zijn de triggers, wat is onderscheidend aan het concept, product of dienst? Het is zaak om je te focussen op de kern, op de echte toegevoegde waarde. Imago en gedachtegoed worden steeds belangrijker en authenticiteit speelt hierin een grote rol. Pure promotie is doorzichtig, oppervlakkig en niet onderscheidend genoeg. Het draait om echtheid, passie en DNA. Het boeien, binden en behouden van de markt vanuit de ziel. Of de organisatie nu klein of groot is, om een marketing concept goed toe te passen zijn er drie zaken nodig:  lef, vertrouwen en moraal!

Van buiten naar binnen en van binnen naar buiten gekeken worden verschillende factoren en elementen verbonden met de drijfveren van de visie. Begrijpelijke en pragmatische rapportage van deze fase zorgen voor een heldere toepasbare strategie. Van product tot en met presentatie, van klant tot onderscheidend vermogen en van doelgroep segmentatie tot en met concurrentievoordeel wordt deze strategie vertaalt naar een marketing concept en indien wenselijk ook een marketingplan. Het marketing plan vormt een plan van aanpak wat van concept en naam tot en met implementatie kan reiken.

Vanuit de beste marketing concepten ontstaan solide bedrijven. Dit is voor elk bedrijf hetzelfde, van de slager of café op de hoek tot en met grote online formules. Binnen elk budget en voor elke bedrijfsvoering van groot tot klein is een goed marketingconcept binnen handbereik. Of het nu van strategie tot en met uitvoering is of juist de strategie uitwerking in combinatie met advies en coaching.

Dus ligt er een idee, een visie of bezig met een nieuw product of dienst? Informeer dan vrijblijvend naar de mogelijkheden om met een goed marketing concept te starten. Want de sleutel tot succes is de juiste strategie bepalen. Immers een goed begin is het halve werk!

Het start met een idee, een visie, een nieuw product of dienst. Hoe zet je dat in de markt? Hoe creëer je een identiteit, een imago en onderscheidend vermogen? Met een marketing concept!

Vanuit een concept de juiste strategie bepalen? Inspelen op de behoefte van de markt en weten wat de kansen en mogelijkheden zijn? De juiste koers kiezen als de markt verandert? Dat is de kunst van marketing!

Marketingcommunicatie (MarCom) versterkt jouw imago in de markt en beïnvloedt het gedrag van jouw doelgroep. Consequent communiceren vanuit strategie en visie en mét de juiste boodschap leidt tot het gewenste resultaat.

Een boodschap overbrengen die de juiste snaar raakt? Interactie met jouw doelgroep die bijdraagt aan naamsbekendheid en gewenst imago? Communicatie is een vaardigheid die helder, duidelijk, origineel en optimistisch dient te zijn!