Marketing

Vanuit een concept de juiste strategie bepalen? Inspelen op de behoefte van de markt en weten wat de kansen en mogelijkheden zijn? De juiste koers kiezen als de markt verandert? Dat is de kunst van marketing!

Op dit soort momenten is het zaak een nieuwe marketingstrategie te bepalen en te vertalen naar een marketingplan. INA! verzorgt voor u de marketingstrategie en vertaalt het naar een helder en duidelijk marketingplan voor uw organisatie. In het kort: een marketingstrategie is een match tussen je organisatiestrategie, je ambitie en je doelstellingen, geheel en concreet vertaald naar een plan. Zonder visie en inzicht, komt er van een strategie niet zoveel terecht en zonder strategie ontbreekt de sleutel tot succes.

Een marketingstrategie zorgt dat er eenduidig en helder antwoord gegeven wordt op vragen waardoor men weet waarop te richten. Vanuit de marketingstrategie kan een marketingplan gemaakt worden en een campagne worden vormgegeven. Uiteraard behelst het een online en offline strategie die verder reikt dan promotie en communicatie en meer behelst dan presentatie.   Het geheel heet marketing en omvat vele bedrijfskundige facetten met een strategische context en impact.

Vanuit de strategie volgt het marketing plan en de implementatie ervan. Implementeren oftewel het uitvoeren van de marketingstrategie, marketingplan en het inbedden ervan in de organisatie. Dat kan betekenen dat er zowel een marketingafdeling opgezet of hervormd wordt tot en met het uitrollen van eenvoudige lokale of ingewikkelde internationale campagnes. Uitdagende trajecten waar INA! ervaren en succesvol in is. Een succesvolle implementatie door INA! is: weloverwogen, renderend, goed gepland, creatief en salesgericht.

Heeft u reeds een visie en misschien ook een strategie, maar tijdelijk een te kort aan capaciteit of expertise waardoor er behoefte is aan een marketing manager? Dan bent u bij INA! aan het juiste adres.

Het start met een idee, een visie, een nieuw product of dienst. Hoe zet je dat in de markt? Hoe creëer je een identiteit, een imago en onderscheidend vermogen? Met een marketing concept!

Vanuit een concept de juiste strategie bepalen? Inspelen op de behoefte van de markt en weten wat de kansen en mogelijkheden zijn? De juiste koers kiezen als de markt verandert? Dat is de kunst van marketing!

Marketingcommunicatie (MarCom) versterkt jouw imago in de markt en beïnvloedt het gedrag van jouw doelgroep. Consequent communiceren vanuit strategie en visie en mét de juiste boodschap leidt tot het gewenste resultaat.

Een boodschap overbrengen die de juiste snaar raakt? Interactie met jouw doelgroep die bijdraagt aan naamsbekendheid en gewenst imago? Communicatie is een vaardigheid die helder, duidelijk, origineel en optimistisch dient te zijn!